Tydzień temu zakończył się 53. Salon Lotniczy Paris Air Show 2019. W związku z tym zapraszamy Was na fotorelację Rynku Lotniczego z dni branżowych tej największej na świecie imprezy lotniczej.
Rekordowy Paris Air Show
Tegoroczny salon był rekordowy m.in. pod względem liczby wystawców. Łącznie zaprezentowało się ich aż 2453. Na płycie lotniska mogliśmy zobaczyć 140 samolotów (+ 10 porównując do 2017 r.). 18 z nich zaprezentowało się w pokazach dynamicznych podczas dni branżowych, natomiast podczas dni otwartych samolotów latało aż 35.
– 53. Paris Air Show w Le Bourget był niezwykłym sukcesem z prawie rekordową frekwencją, rekordową liczbą wystawców i zamówieniami na ponad 140 mld dolarów amerykańskich. Imponujące pokazy dynamiczne z udziałem samolotów Dassault Rafale i Falcon 8X, airbusa A350-1000, A330neo, boeinga B787-9 czy embraera E195-E2, które zachwycały prezydenta Francji oraz zebraną publiczność od pierwszego do ostatniego dnia – powiedział Gilles Fournier, szef salonu lotniczego Paris Air Show.
Największe zamówienia samolotów komercyjnych
Łącznie zamówiono 893 nowe maszyny, to o 27 proc. mniej niż w 2017 r. kiedy na Le Bourget kupiono 1226 samolotów. W ilości potwierdzonych zamówień (tzw. firm orders) bez wielkiego zaskoczenia wygrał Airbus. Ostatecznie ranking ułożył się następująco: Airbus, Boeing, ATR, Embraer oraz Mitsubishi. Samoloty sprzedał też De Havilland Canada, który przejął program Q400 od Bombardiera i oferuje samoloty Dash 8-400. Wielkimi nieobecnymi wśród firm zbierających zamówienia był Bombardier, COMAC czy Suchoj. Ci producenci nie otrzymali ani jednego zamówienia na samoloty komercyjne.
Naszym głównym partnerem Paris Air Show 2019 były
Polskie Linie Lotnicze LOT. Na pokazach przetestowaliśmy także sprzęt fotograficzny
Sony Polska. Polecamy również nasze dwa inne podsumowania tej imprezy: "
Podsumowanie Paris Air Show 2019" oraz "
Podsumowanie zamówień Paris Air Show 2019". Kolejny, 54. Salon Lotniczy Le Bourget odbędzie się za dwa lata w dniach 14-20 czerwca 2021 r.